středa 30. března 2016

Porod císařským řezem aneb i já jsem "císařovna"

Ahoj, vítejte na mém blogu!

Dnešní článek nebude vůbec kosmetický, to jste jistě pochopili z názvu, a bude se týkat porodu císařským řezem, který jsem já zažila.
V tomto článku se chci zmínit, jak se ženy - respektive já, cítí, když porodí své miminko císařským řezem.

Pokud vás toto téma nezajímá, tak článek dále nečtěte. :) Děkuji. Pokud vás zajímá, čtěte dál. Taktéž děkuji. :)



O mém porodu jsem psala v článku Můj porod. Po 24 hodinách nepostupujícího porodu, jsem nakonec musela rodit císařským řezem. Byl to můj první porod, moje první miminko, takže všechno bylo jedna velká neznámá a k tomu všemu právě ten císař....

Možná, ten kdo rodil přirozeně, nebo i ten kdo ještě nerodil :), může namítnout, že jsem rodila císařem, že jsem nezažila tu bolest při porodu, že mi nedělali nástřih a tak dále.....Ano, to je sice pravda, ale podstoupila jsem císařský řez. To znamená nárkózu, když to tak řeknu, tak rozříznutí břicha až na dělohu :), vyndání dítěte a zašití rány. Malou mi ukázali, když jí vyndali, to bylo na 5 vteřin, protože ji ihned šli ošetřit. Poté mi ji ukázali na 10 vteřin, když už byla očištěná, oblečená. Já jsem si ji akorát pohladila po hlavičce a konec.....Jela jsem na JIP, kam mi pediatr přišel říct, že malá je naprosto v pořádku a to bylo všechno......Až po 12 hodinách mi ji přinesli, že jsme zkoušeli ji přiložit k prsu a já abych si ji pochovala.....To bylo v den porodu.......Si představte, že mimčo nosíte 9 měsíců, pak najednou během 10 minut vám ho vyndají a ukážou vám ho až po 12 hodinách.....a to ještě nutno podotknout, že jste z toho všeho, co se událo, div živí. :)

Ale co vám chci sdělit. Když porodíte přirozeně, hned vám položí miminko na bříško (aspoň dnes to tak většina porodnic dělá), vy ho hned vidíte, držíte ho, po ošetření jde hned k vám, máte ho u sebe ( samozřejmě, pokud je vše s váma oběma v pořádku, což obvykle bývá). A jak porod proběhne přirozeně, je to všechno snažší, do miminka se zamilujete okamžitě a hlavně veškeré tělesné pochody, jdou snáze.....Ale po tom císaři tak nějak člověk cítí prázdno.....chybí tam ten dílek, že jste rodila normálně.....Já svoji holčičku miluju, to je jasné :) není to tak, že jsem rodila císařem a proto je všechno špatně, ale chci říct, že to trochu všechno déle trvá, než tělo začne reagovat na porod a než se spustí veškeré potřebné hormony.... :) A jak říkám, jsem 4 měsíce po porodu, obě dvě jsme zdravé, moje malá holčička se má čile k světu, je zdravá, já jsem v pořádku, miluju jí a nedokážu si představit, že bych ji neměla.....ale pořád tam něco jaksi chybí.....nedokážu to přesně popsat, ale je tam takové malé prázdné okénko....

Já i tento článek píšu na základě jednoho příspěvku, který jsem četla na Facebooku. Kde jedna slečna/paní psala, že se setkala s ženami, které rodily císařským řezem a právě popisovaly, že tam to prázdno taky mají, že jim něco chybí...a dost mi pomohlo, že jsem zjistila, že nejsem sama, že nemám takovýto pocity sama....a právě proto jsem se rozhodla tento článek napsat. Abych se z toho vypsala a třeba si ho přečta některá žena, která cítí to stejné a zjistí, že není sama a pomůže jí to....
A právě ta slečna či paní nazvala ženy, které rodily císařem, císařovnami, což se mi moc líbilo. :)

Nutno říci, že já jsem v porodnici během porodu a i po něm, byla s personálem spokojena. Na nic si nestěžuju, všichni byli milý, hodný, vstřícný. Ani tímto článkem nechci říct, že jim mám za zlé, že mi malou přinesli až po 12 hodinách po porodu. Bohužel, většina porodnic není nějak vybavena pro matky, které rodí císařem, aby jim bylo umožněno hned miminko taky přiložit a nechat maminku s miminkem. Samozřejmě pokud to stav matky a dítětě dovolí.
Chtěla jsem jenom říci, že to prázdno tam kdesi, zažívá většina žen po císaři, takže se milé císařovny nebojte, nejste samy. :)
A ani nechci tímto článkem říct, že ženy které rodí přirozeně, to mají jednodušší a lepší.

Užívejte si ve zdraví každý den s vašimi dětičkami. Děkuji, že jste to dočetli až sem a zase někdy příště. ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat