pondělí 28. prosince 2015

Můj porod

Krásné pondělí!

Tak dnes článek nebude o žádné recenzi ani kosmetice, což jste mohli poznat už z názvu. Článek bude o mém porodu. :-)

Můj porod byl opravdu porod, protože trval nějakých 24 hodin a nakonec jsem stejnak musela porodit císařem. Ale vezmu to hezky ze začátku. :-)


Termín porodu jsem měla 23.11.2015. Těhotenství jsem měla krásné, až teda ke konci, kdy mi natekly kotníky, ruce a byla jsem jako mašina. :-) Ale to k těhotenství patří. Ke konci mě zlobil i tlak, byl vyšší, takže jsem poslední dva týdny do porodu, jezdila ob den do nemocnice na kontroly. Už tam mi říkali, že porodní cesty nejsou připravené, takže tlak mi upravovali práškama. Protože kdyby porodní cesty připravené na porod byly a já byla aspoň trochu "otevřená" porod by mi vyvolali.

Naštěstí naše malá holčička to vyřešila a 23.11. - na termín :-) mi praskla voda. Takže se jelo do porodnice. Tam mi potvrdili, že je to opravdu plodová voda, natočili monitor a zkontrolovali porodní cesty...no otevřená jsem moc nebyla...Ale říkala jsem si, že jsme na začátku a vzhledem k tomu, že u nás v rodině každá ženská rodila přibližně 12 hodin, nepočítala jsem s tím, že za 3 hodiny bude porozeno. :-)

Do nemocnice jsem přijela kolem půl osmé ráno, v poledne jsem stále byla málo otevřená, vyčkávalo se co dál, natáčeli mi monitor a já čekala....To už jsem měla kontrakce, které jsem musela prodýchávat, ale hrozného to nic nebylo. Za dalších 6 hodin (to jsem byla v nemocnici skoro 12 hodin a myslela jsem si, že malá bude na světě,ale ono ne :-)) to bylo stálé stejné, otevřená málo, kontrakce trošku zesílily, ale ne moc. Sestřička mě uklidňovala slovy, že porody se často "rozjíždí" kolem půl noci. Jenže v půl noci stále nic....dostala jsem infuzi s antibiotikama, protože už byla dlouhou dobu odteklá plodová voda a poté následovala infuze s oxytocinem, který nezabral.....takže kolem páté ranní stále nic, to už jsem byli v nemocnici skoro 24 hodin. Nutno podotknout, že se ale malé v břiše dařilo dobře, asi se jí prostě nechtělo ven....

Ale já jsem začínala být hotová, protože mě kontrakce začínaly vysilovat.

V půl sedmé ráno, při střídání služeb sestřiček a lékařů, mi sloužící lékař oznámil, že bude císař. Z jedné strany se mi ulevilo z druhé strany jsem dostala strach. Jsem zdravotní sestra, takže mě napadali různé scénáře, co všechno se může odehrát. :-) Císařský řez jsem podstoupila ve spinální anestezii.
Malá se nakonec narodila 24.11.2015 v 8 hodin ráno, takže po nějakých neuvěřitelných 25, 26 hodinách. Byla naprosto v pořádku a nikdy nezapomenu na ten moment, kdy mi ji ukázali. :-) Člověk v tu chvíli zapomněl úplně na všechno.

Jak říkám, byl to porod. Už nikdy více. :-D 
24.12. to byl měsíc po porodu, když si vzpomenu, že jsem to všechno vydržela a zvládla :-D tak přemýšlím, kde jsem tolik síly vzala. :-) Ale stálo to za to, malá je naše sluníčko.

Ještě chci připsat, že od úplného začátku až do konce tam byl se mnou manžel, což byla pro mne obrovská pomoc a opora a já si kolikrát říkám, že tam se mnou vydržel a že neutekl.

Článek je sice delší a vyčerpávající, ale přesně takový byl i můj porod. :-)

Mějte se hezky a mějte porody rychlejší a klidnější než já :-)



1 komentář:

  1. Jeee super článek :) mohla jsi přidat nějaké fotky jak malá vypadala....já naštěstí měla rychlý porod, ale hrozný těhotenství :/

    OdpovědětVymazat